torsdag 22. desember 2011

Bittelillejulaften

Da er det bare 2 dager igjen til julaften så da håper jeg alt er i rute.

I dag har jeg prøvesmakt det hjemmelaga sylteflesket.
Og det smakte akkurat som det skal - med eddik og pepper på.
Eddikflasken min som jeg har kjøpt i Praha
Oppskrift:
Buklist deles i passe stykker og kokes i to timer
Sett i nellikspiker
Presses til det er kaldt (jeg legger fjøl oppepå og legger tunge bøker over)
Legges i saltlake i ca 1 uke

Del i påleggskiver rett før servering
Ha på grov sennep eller som meg: eddiklake og pepper

 Amaryllisen blomstrer og akkurat i dag er det snø ute.

Noe av julepynten har bytta plass.



 Ribba er salta og pepra.

Fuglene har fått julemat

Barna har lekt i snøen og bevist at det var akkurat nok snø til å lage snømann.


Og Blåfjell ble sett på med "godteskål"

Nå er det tid for mer julestemning med "Love actually"

1 kommentar:

  1. Mmm, deilig hjemmelaget sylte!
    Det har vi og, mannen i huset som lager hvert år;)

    Ha en riktig GOD JUL ♥

    Klem Line

    SvarSlett

Jeg blir så glad for akkurat DIN kommentar :)