lørdag 10. desember 2011

Gaffelkaker og marsipan

Barna og jeg har blanda, trilla, rulla, trykka, forma og kost oss.

Mens barna så på barnetv fikk jeg faktisk lov å blande
 deigen helt selv med hjelp av bakemaskina mi. 

Gaffelkaker/ potetmelskaker

250 g margarin (melange)
250 g sukker
1 egg
1 ts vaniljesukker
125 g hvetemel
500 g potetmel

Rør myk margarin og sukker. 
Ha i egg, vaniljesukker og mel. 
Avkjøl.

Be ivrige barn om å komme og bake.
 Rull pølser og del i biter du gir til barna,
 og de kan rulle, legge på brett og trykke med gaffel selv.





Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca. 10 min


Og mens vi var godt i gang var det like greit
 å hente ut den ferdige Odense marsipanen fra skapet.
Oppfordre barna til å trille kuler og legge rett i boksen.
Men med to kreative barn ble resultatet 
et helt annet enn om jeg skulle gjort det selv:)






Ha en fin desemberlørdag!

1 kommentar:

  1. Gaffelkaker vet jeg faktisk ikke om jeg har smakt. Kanskje vi skal prøve det?

    Ser jo utrolig spennende ut å spise marsipan hos dere - der kan en "møte på" all slags! :-) Kjekt å ha barna med!

    Ønsker dere en fin adventssøndag!

    (her går det også i blåfjell og jesus og josefine - hver dag. koselig)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for akkurat DIN kommentar :)