torsdag 12. januar 2012

Belgiske vafler

ble en fin overraskelse å kose seg med til kveldsmat på en helt vanlig torsdag.
Tobias og Celine ble ihvertfall glade,
de er ikke så vane med å få servert så god kveldsmat midt i uka.
 Mens jeg stod og stekte slang Celine seg rundt låret mitt av glede mens hun sa med begeistring
 "Tusen takk for at du lager det mamma". 

Her er en oppskrift som passer til hverdags siden den ikke er alt for søt:

Belgiske vafler

5 dl hvetemel
1 dl sukker
4 dl melk
1,5 dl smeltet melange
3 ts bakepulver
2 egg


Kenwood'en fikk lov til å blande røra før den fikk svelle i 30 minutter.


Så fikk de steke i det belgiske vaffeljernet


Og Kenwood'en fikk også lov til å blende en smoothie av jus og frossen frukt og bær.


Da jeg skulle servere kom jeg på at det var tomt for syltetøy,
så jeg måtte forte meg å tine rørte jordbær i microen.
Det ble belgiske vafler med varm jordbærsaus og smoothie,
veldig godt faktisk.

Ha en fin kveld!
- AC

4 kommentarer:

  1. Belgiske vafler er såååå godt;=) og nam med smoothie også. God helg, men vi blogges nok før det!

    SvarSlett
  2. Nam nam nam :) Dette så godt ut :) Jeg vil også ha.. hehe!!!

    SvarSlett
  3. Jeg ble glad jeg også;-)

    SvarSlett
  4. Nam! Takk for oppskrift, og god helg! :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for akkurat DIN kommentar :)