søndag 8. januar 2012

Sløvesøndag og arme riddere



 Deilig med en søndag helt uten planer.
Og muligheten til å oppfylle Tobias sitt frokostønske.

Arme riddere
2 egg
1,25 dl melk
2 ts sukker
1 klype salt
1 klype kanel
1 klype vaniljesukker

ca 6 skiver brød
smør til steking
Visp sammen egg, melk, sukker salt, kanel og vaniljesukker i en bolle
Ha røren over i en form med flat bunn, dypp skivene på begge sider
Stek skivene i smør, et par minutter på hver side på middels sterk varme
 Til frokost synes vi det er godt med eggerøre til
4 egg
4 ss melk
litt salt
vispes sammen
stekes på svak varme mens du rører
Barna vil ha syltetøy på.

I hagen var det akkurat nok snø til at barna fikk prøvd skia litt i dag.
De koste seg ute i snøen i flere timer.

Og jeg fikk lekt litt med kameraet

Nå koser vi oss alle fire i sofaen med puter, tepper og film.

Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

  1. Hei AC, armeriddere tar meg tilbake til da jeg bodde hjemme, og jeg lager selv dette til Ferdiand. Koselig at du stadig titter innom hos meg:=) Kjempe koselig....Klem

    SvarSlett
  2. Arme riddere er fabelaktige!

    Fineste ukesstart til deg!
    Maiaklem

    SvarSlett
  3. Hørtes ut som en perfekt søndag!
    Armeriddere minner meg om farmor. Hun laget det til meg da jeg var lita. Fikk lyst å lage det jeg også en dag til barna mine. Flott at du la ut oppskrift!
    Nyt kvelden
    klem Tonje

    SvarSlett
  4. nam det er en stund siden arme riddere nå!
    ønsker deg en fin kveld, klem m

    SvarSlett

Jeg blir så glad for akkurat DIN kommentar :)