torsdag 26. april 2012

Ostekake med frukt og bær

Tenkte jeg kunne dele oppskriften til denne enkle ostekaka med dere.
Den er så god - og så lett å lage.


Oppskrift kjeksbunn:

100 g margarin smeltes
Nesten 1 pk Digestive kjeks smuldres

Blandes og has i rund form - jeg liker å bruke Bake it easy forma mi.


Oppskrift ostekrem:

3 dl kremfløte
2 dl melis
2 ss vaniljesukker

 piskes, ikke for stivt

1 pk Philadelfiaost naturell blandes i

Ha ostekremen i forma over kjeksbunnen

Stå natten over i kjøleskap.

Skjær løs med tynn kniv langs kanten før du fjerner springforma.
Ha på frukt og/ eller bær rett før servering.


Med jordbær og blåbær blir den perfekt på 17 mai ;)

Fin kveld til deg!
- AC


Bli gjerne med på min giveaway her.

7 kommentarer:

  1. nam ... den så utrolig god ut.
    Fikk lyst å prøve den til 17 mai, med blåbær..

    Ostekaker er populært her i huset.:)

    Takk for tipset og ha en fin kveld.
    Klem Margareth

    SvarSlett
  2. Nam!!!

    Takk for tips, den må prøves..
    Ostekake er så friskt og godt..
    Jeg lagrer den med en gang jeg!! ;)

    Klem

    SvarSlett
  3. Her kommer fristende oppskrifter på løpende bånd, fulgt av fristende bilder:) Takk for at du deler.

    Og takk for alltid like hyggelige kommentarer hos meg, blir så glad:)

    SvarSlett
  4. Ostekake er også en stor FAVORITT her, og denne så deilig ut....du er flink på kakene. Jeg kommer på kaffe en dag;) hehe...

    SvarSlett
  5. NAM! Nå ble jeg frista :D Må nok lage denne tror jeg :DD

    SvarSlett
  6. Får fortsatt vann i munnen ..
    Ser mega godt ut, og jeg som har gitt meg selv et selvpålagte forbud mot slikt snacksens :)

    Ha en vidunderlig fredag :)

    Stoooor klem :)

    SvarSlett
  7. mmmm! Denne så deilig ut :)
    Flink du er!

    Ønsker deg og dine en fabelaktig helg.
    Håper alt er godt.

    Stor klem og ett varmt smil
    Maia

    SvarSlett

Jeg blir så glad for akkurat DIN kommentar :)